Pages

Bu Blogda Ara

7 Mayıs 2015 Perşembe

Isola di Capri

Seyehatimizin son gününde, Capri'deyiz.Ne yalan söyleyeyim, bu bölgede en merak ettiğim yer Capri'ydi. Sorrento limanından her gün sıklıkla Capri'ye feribotlar kalkmakta. Feribot fiyatları tek yön olarak 15-20 euro arasında değişiyor. Biz de sabah erken saatlerinde hemen o feribotlardan birine binip Capri'ye vardık. Capri adası belirli bir kaç bölümden oluşuyor. Ana capri denilen bölgesinden bir telesiyej sistemi ile adanın en tepesine çıkıyorsunuz. Telesiyejler tek kişilik ve birazcık ilk bindiğiniz anda korkunç gelse de sonra alışıyorsunuz. Ve o limon ağaçlarının arasından muhteşem bir manzara izleyerek 10 dk süren yolculuk sonunda adanın en tepesine ulaşıyorsunuz. Bu telesiyejin gidiş-dönüş bileti 10 euro. Bu deneyimi kesinlikle yaşamalısınız. Adanın en tepesinde salaş bir kafeterya var. Biz dayanamayıp orada yine proseccolarımızı alıp güneşlendik. Salaş bi kafeterya dedim ama italyanlar proseccoyu su niyetine içiyorlar. Bir de bu telesiyejle ilgili, öğlen saatlerine kalmadan sabah çok sakinken çıkmanızı tavsiye ediyorum. Biz geri aşağı indiğimizde, çılgın bit biniş sırası gördük. Zamanınızı boşa o sırada harcamayın. Çünkü görülecek, yapılacak tonlarca şey sizi bu adada bekliyor olacak.
Biz 1 günlüğüne gittiğimiz için, akşam 6'da feribota bineceğimizden, tekne turu yapamadık. Ama yapmak isterseniz, özellikle Blue Grotto'ya gitmelisiniz. Denizdeki mağarada yüzme şansı elde edersiniz. Biz telesiyejden indiğimizde Ana Capri'de dolanıp, yemek yedik. Caprese salatasının Capri adasına ait olduğunu söylemeden geçemem, yani onu burada mutlaka yemelisiniz.
Ana Capri'den sonra taksiye binip ( taksilerin hepsi renk renk ve üstü açık arabalar ) Capri'nin merkezi olarak bilinen Piazzetta'ya geldik. Burada çok şık kafeler ve mağazalar var. Buraya gelene kadar Capri'nin o kadar zengin bir yer olduğunu düşünmemiştim. Ama merkezi fikrimi değiştirdi tabii ki. Ayrica onunde deli gibi bir kuyruk goreceginiz R.Buonocore'den dondurma ve ya nefis kurabiyelerinden yemelisiniz. Piazzetta'dan feribota bineceğimiz Port of Marina Grande'ye füniküler sistemini kullanarak indik. Yani biz öyle yapmadık fakat porttan direk bu füniküler karşınıza çıkıyor zaten, o ile Capri merkeze çıkabilirsiniz.
Bu adanın arkasında ve belirli bazı bölgelerinde çok çok güzel plajlar var. Biz günü birlik gittiğimiz için denize girmeye fırsatımız olmadı. Ama bir dahakine Capri'de en az 1 gece konaklamayı planlıyorum. O yüzden bu adaya tekrar gelme hayallerini daha oradayken kurdum. Capri'yi ne kadar beğendiğimi bu şekilde anlayabilirsiniz.